Mijn huur opzeggen

Het opzeggen van de huurovereenkomst kunt u via MijnAccolade regelen, klik hier. Ook mag u het schriftelijk aan ons doorgeven.
De huur mag eindigen op elke werkdag van de maand. We hebben een opzegtermijn van minimaal één maand en maximaal 3 maanden.

Kan iemand anders mijn huur opzeggen?

De huur kan alleen maar opgezegd worden door de huurder. Als er sprake is van een medehuurder, dan moeten beide personen de huuropzegging ondertekenen. De huur kan niet worden opgezegd door een medebewoner.

Ik wil de huur opzeggen van een overleden familielid. Wat kan ik doen?

U kunt op elke dag van de maand de huur van uw woning opzeggen. U heeft een opzegtermijn van minimaal één maand en maximaal twee maanden. De laatste huurdag moet een werkdag zijn.

Wat moet ik aanleveren voor het opzeggen van een huurovereenkomst in geval van overlijden?

Lever een kopie van de overlijdensakte in. Geef uw correspondentieadres en telefoonnummer door bij de huuropzegging. Alleen dan kunnen we de opzegging in behandeling nemen. Een huuropzegging is definitief, u kunt hier niet op terugkomen.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit terug draaien?

Na uw huuropzegging gaan we de woning aanbieden aan een andere klant. Als de woning door iemand ander is geaccepteerd, dan is de huuropzegging definitief. U kunt daar dan niet op terug komen. In alle andere gevallen beoordeelt Accolade of u de opzegging mag intrekken. In dat geval bent en extra maand huur als boete aan Accolade verschuldigd vanwege de extra kosten die Accolade heeft moeten maken.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe zit het met overname?

Onze technisch adviseur kan u hierin adviseren. Wij geven uw contactgegevens door aan de nieuwe huurder zodra deze bekend is. De overname en eventuele vergoedingen zijn iets tussen u en de nieuwe huurder. Via een overnameformulier laat u ons weten wat in de woning achterblijft en wordt overgenomen door de nieuwe huurder. U en de nieuwe huurder ondertekenen beide het overnameformulier. Dit formulier levert u in met de sleutels. De doordrukformulieren zijn voor u en de nieuwe huurder.

Ik heb de huur opgezegd. Hoe snel is er een nieuwe huurder?

Nadat Accolade de huuropzegging heeft ontvangen, wordt de woning zo spoedig mogelijk op internet geplaatst. Er wordt geprobeerd voor het inleveren van de sleutel een nieuwe kandidaat voor de woning te vinden.

Wanneer krijg ik een bevestiging van de huuropzegging?

Heeft u alle gegevens ingevuld? Dan krijgt u van ons een bevestiging, met daarin de einddatum en datum van voorinspectie.

Hoe kan ik mijn huur opzeggen?

U kunt de huur op iedere dag van de maand opzeggen. Minimaal één en maximaal drie maanden van tevoren. Het opzeggen kan:

  • online via ons huurdersportaal MijnAccolade
  • met een huuropzeggingskaart. Download de kaart, vul hem in en stuur hem op of breng hem langs bij één van onze baliepunten.

 

Per welke datum kan ik mijn huur opzeggen?

De huur mag eindigen op elke dag van de maand. U hoeft dus niet per se de huur te laten eindigen aan het einde of aan het begin van de maand. Het is maar net welke dag en datum u het handigst uitkomt. Let erop dat er een handtekening van u en een eventuele medehuurder nodig is. En dat u uw nieuwe adres of een correspondentieadres aangeeft.

Heb ik een opzegtermijn voor een huuropzegging?

U heeft een opzegtermijn van minimaal één maand en maximaal drie maanden. U mag dus ook 2 maanden voordat u verhuist, de woning opzeggen. Op deze manier weet u eerder hoe u uw woning moet achterlaten. En heeft u meer kans dat een volgende huurder uw zaken overneemt.