In december hebben we andere openingstijden: lees meer op onze contactpagina. Voor spoed zijn we bereikbaar.


Help! Extreem weer

We zien het de laatste tijd steeds vaker: extreem weer. Flinke hagelbuien, sneeuwbuien of onweer. Of harde wind en felle regen. Er valt dan zoveel water, dat veel mensen hier overlast van hebben. Is het overmacht? Of kunt u er zelf iets aan doen? Onze onderhoudsdienst vertelt...

Wat kan ik doen als er veel regen valt?

Bij veel regen, in combinatie met harde wind, kan zelfs bij de best onderhouden woningen lekkage ontstaan. Water zoekt altijd een weg. Zorg er in elk geval voor, dat uw ramen dicht zijn. En bekijk of uw lekkage eenmalig is door te grote hoeveelheid water in één keer. Of dat er ook lekkage ontstaat bij normale regenbuien. 

Ik heb lekkage, wat nu?

Bij lekkage kunt u altijd contact met ons opnemen. Heeft u een spoedklacht, die niet kan wachten tot de volgende werkdag? Dan hebben wij een storingsdienst, waarbij u ons ook na 17.00 uur kunt bellen op ons nummer (0513) 433 633. Goed om te weten is wel; in het geval van lekkage kunnen wij u, hoe vervelend ook, niet altijd direct helpen.

Waarom komt niet iemand meteen mijn lekkage oplossen?

Komt de lekkage van het dak? Dan gaan wij uw dak op, om de lekkage op te sporen. De regels van de arbodienst zijn echter streng. De veiligheid van onze vakmannen staat voorop. Daarom moet onze vakman altijd met een collega zijn, om het dak op te mogen. En in de stromende regen, of te harde wind, mogen onze vakmannen het dak niet op. Tijdens de storingsdienst is er één vakman beschikbaar. Hij kan wel inventariseren wat er aan de hand is, maar hij kan uw dak op dat moment niet op. Daarom maken we een vervolgafspraak.

Wat als het riool vol loopt?

Kan het riool het water zo snel niet verwerken? Dan is de kans groot dat het water snel weer zakt, zodra de regenval afneemt. Blijft uw afvoer verstopt? En bent u lid van ons servicefonds? Dan kunt u rechtstreeks bellen met ons rioolverstoppingsbedrijf. Als u in postcodegebied 8111 t/m 8442 woont of een postcode heeft vanaf 9000 kunt u bellen met het bedrijf Landman. Ze zijn bereikbaar op (0512) 517 206. Heeft u een andere postcode? Dan kunt u bellen met rioolbedrijf Van der Velden. Zij zijn bereikbaar op (050) 317 11 00.

Wat kan ik zelf doen?

U kunt kijken wat de oorzaak is van de lekkage. Bij lekkage kunt u het water opvangen met een emmer, zodat er niet meer schade ontstaat aan vloeren, wanden of inboedel. Het is verstandig de lekkage bij ons te melden. Dit kan ook online via MijnAccolade. Daarnaast is het slim om foto’s te maken.

Ik heb schade door lekkage. Wat nu?

Heeft u schade aan uw inboedel? Bel dan uw eigen inboedelverzekering. Heeft u schade aan opstal, zoals plafond of wanden? Meld uw schade dan bij ons. 

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.