Een verstopte afvoer is erg vervelend. Gelukkig kunt u vaak een verstopping voorkomen. Hoe u dat kunt doen? Wij zetten wat informatie voor u op een rij.
Eigenlijk is het heel simpel: urine, ontlasting, gewoon toiletpapier en (af)waswater mogen het riool in.
Al deze materialen kunnen verstoppingen veroorzaken. Ook verstoren ze het zuiveren van water. Dat leidt tot schade aan het milieu. En hogere (service)kosten.
Blijft er water in uw gootsteen, toilet of doucheafvoer staan? Dan is waarschijnlijk uw riolering verstopt. Als u lid bent van ons servicefonds, mag u rechtstreeks bellen met ons rioolverstoppingsbedrijf. U kunt bellen met rioolbedrijf Van der Velden. Zij zijn bereikbaar op (050) 317 11 00.
Dan kunt u een bedrijf bellen die uw verstopping verhelpt. De kosten zijn voor de huurder.
U kunt daar zelf aan bijdragen door geen spullen door het toilet te spoelen die daar niet thuis horen en geen etensresten door de gootsteen te spoelen
Dan kunt u een bedrijf bellen die uw dakgoten kan ontstoppen.
Als de verstopping is ontstaan door eigen toedoen, dan zijn de ontstoppingskosten voor u. Ook als u lid bent van het servicefonds.
Wij doen het onderhoud aan de dakgoten niet zelf. Eens in de 2 jaar komt een bedrijf langs om de dakgoten schoon te maken.
Bent u benieuwd wanneer het bedrijf bij u langskomt voor het schoonmaken van uw dakgoten? Vul dan uw postcode en huisnummer in op deze website.
U kunt uw melding op verschillende manieren doorgeven.
Via MijnAccolade kunt u uw reparatieverzoek online aan ons doorgeven. U kunt ook rechtstreeks bellen met Van der Velden rioleringsbeheer. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer (050) 317 11 00.