Uw mening telt - cijfer 7

Wij werken iedere dag aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Regelmatig vragen wij uw mening over ons werk. Dit doen we door een klanttevredenheidsonderzoek. In de rubriek ‘Uw mening telt’ geven bewoners een cijfer over onze dienstverlening. Dit cijfer en de ervaring gebruiken we om te leren en ons werk beter te doen. Dit keer vertelt meneer Bosma uit Joure over zijn ervaring bij het verlaten van zijn huis.

Wie:                              Meneer Bosma
Plaats:                           Joure
Woont er sinds:          november 2018 t/m november 2022
Geeft mening over:    verlaten van zijn woning

Meneer Bosma verliet zijn woning in november 2022. De woning die hij verliet, wordt dit jaar gesloopt. Hier komt nieuwbouw voor terug. Meneer Bosma vulde een vragenlijst in over onze dienstverlening bij het verlaten van zijn woning. Hieruit blijkt dat hij erg tevreden is over het contact en de begeleiding van dit sloop- en nieuwbouwtraject van Accolade.

Wat kan beter? 

‘Er werd mij verteld dat de verhuiskostenvergoeding uitgekeerd werd na het tekenen van het nieuwe huurcontract. Het was mij niet duidelijk binnen welke termijn ik deze vergoeding kon verwachten. Ik vond het lang duren voordat ik de vergoeding ontving. Ik heb er zelf een aantal keer achteraan gebeld en toen is het gelukkig snel geregeld. Het huis waar ik nu woon werd kaal opgeleverd. Het is daarom fijn om te weten wanneer de vergoeding binnen komt met het oog op het kopen van een nieuwe vloer.


'Ik heb gelukkig een fijne tijdelijke plek gevonden.'


Accolade heeft de slogan helemaal je eigen plek en zo voel ik dat ook. Mijn vorige woning was helemaal mijn eigen plek. Ik vond het best ingrijpend om mijn eigen plek op te geven. Gelukkig heeft Accolade me goed geholpen en meegedacht met het vinden van een fijne tijdelijke plek. Ook word je goed begeleid in het sloop- en nieuwbouwtraject en zijn er vaste contactpersonen vanuit Accolade. Dat werkt prettig. Ik ben blij dat ik straks terug kan keren naar mijn oude plekje, in een mooie, nieuwe en duurzame woning. Zo ben ik klaar voor de toekomst. Hoe fijn is dat!’

Wat leren wij hiervan? 

Bij een slooptraject ontvangen bewoners een verhuiskostenvergoeding. Bewoners ontvangen deze vergoeding in twee delen. Nienke Woldman, Regisseur Wonen en Leefbaarheid vertelt: ‘Het eerste deel van de vergoeding ontvang je zo snel mogelijk na het tekenen van het huurcontract. Het tweede deel van de verhuiskostenvergoeding maken we over nadat de sleutel van de oude woning is ingeleverd. En de woning netjes is opgeleverd. Het komt voor dat het langer duurt met het uitbetalen van de verhuiskostenvergoeding. Dit heeft te maken met ons systeem waarin we de opzegging verwerken en de nieuwe verhuurdatum opvoeren. We hebben wel eens last van een hapering. We begrijpen dat de vergoeding zo snel mogelijk nodig is voor het verhuizen en het bestellen van bijvoorbeeld een vloer voor de nieuwe woning. Wij proberen dit goed in de gaten te houden zodat we de vergoeding zo snel mogelijk over kunnen maken.’

Meer weten over klantonderzoek?

Meer informatie vindt u op: Klanttevredenheid.

Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.